"Everything Begins fRom HeRe..."

29.11.09

rayer bertemu rayer...


salam aiDiL aDHa.....

post lepas masa raye aidilfitri..hehee lama aku tinggal bersawang..kini aku kembali pada raya kurban...

sibukk sangat2 lately neh...keje..keje..kejee...
smpaia ade org kata kt aku "keje bagai nak rak..tp duk ctu jugak..."
janiza plak slalu kata.."sudah2 la keje bkn nk pencen lg sok.."
hehee aku x kesah..sbb aku dah dipertanggungjawabkan tuk melaksanakan tugasan yg diberi...
go..go..huhuuu bakar semangat sket!!!
kesihatan juga kurang memuaskan akhir2 neh...tp sakit neh bukan leh dimanjakan sgt... huhuu ayat tu mengingatkan aku pada seseorg..ayerN..

pagi raye besa la sibuk2 susun n menghidang ape yg patot..
mak pesan awal sket g masjid arineh takot org solat awal..
jam 8 masih di umah..abah dah melangkah ke surau berdekatan umah je..
mak ajak g masjid..blh singgah kubur skali..
kebetulan sedara sebelah umah aku pun baru kuar aku ajak dia tumpang skali keta ku ke masjid..sampai parking dah penuh aku men masuk je umah org..dengar khutbah sedang dibaca..bdak2 ctu lepak luar pandang je kami..hurmm...glemer sgt ke baju aku..ekekee pasan kejap..melangkah masuk masjid..mak terus ke tengah wat solat tahiyatul masjid..aku kelamkabut pakai telekung..mmg aku pasan org tgk kami..mgkin sbb lewat...
da dekat 20 minit..org depan aku anak branak buka telekung lipat..aku dah musykil da time tu..aku bisik pada sepupu sebelah aku.."apsal org depan neh dah lipan telekung?? daha abes ke?" spupu aku laju je tanye org sebelah dia..skali org tu jwb..haah dah abes da..khutbah pun dah lame..uhuuu...alamak..patot la aku sarung telekung tadi dorg pandang aku..hehehee malu nyerr...al-kisah terlepas la solat sunat aidiladha kami thn neh..hurmmm bkn rezeki..
selesai khutbah dan doa..org kg yg kenal aku apa lg..bersoal jawab la.."awat..baru smpai ka??".. abeh da.. heheheee... selesai majlis tahlil, kami mengunjungi pusara nenda2 ku juga sedara
maraku...al-Fatihah tuk mereka..sebak kejap..

balik umah dorg ngah prepare nak sembelih lembu..huhuu abah dah asah parang..aku neh loya tgk dara lembu kna sembelih so aku x pegi la tgk walaupun blakang umah jer...
makcik da call soh balik kg sna..aku berdua ngan adik je pegi sana..smpai jer..terus serang hidangan di meja..nasi dagang..wallah..muahhhh hingga menjilat jari aku...then cam biase aku carik tart nenas makcik,n kek choc maksu..dua ibu sedara ku bilang mereka menunggu kedatangan abah ku..hurmm abg mereka yg sorg tu merajuk..cian abah.. maksu dah mula nak
nages..dah selesai makan..maksu ajak aku temankan dia g tgk keta dia yg tinggal kesepian kt tol hutan kampong..ondaway dia balik pg raye tu keta breakdown kt ctu..alahai ciannye..saat takbir di laungkan dipagi raya mereka di tepi lebuhraya..smpai tgahari jugak aku kt ctu..siap landing jap kt surau..then maksu ajak g town nk cashdraw..puas pusing2 carik bank dia..uhuuuu alliance bank..aku cam familiar je tp x amek port sgt sbb xde urusan kt ctu..puas aku berpusing2 cari..mujur keta x byk sgt time tuh..last terpaksa la guna talian hayat...
ptg balik smpai umah lam kul 4..terus masuk umah arwah nenek kt sebelah..lembu yg disembelih tadi dah selamat jadi menu tuk santapan..hurmmm makan lg...kt umah ku penuh ngan makngah anak,menantu,cucu2nya..smpai ke malam masih lg kenyang...alhamdulillah rezeki.

awal pg rayer tu gumbira bila tibe2 dpt sms n mms dari my x-boss..cik saL..
dia mmg xpenah lupe mms pic mane pun dia pegi..n ade saje benda yg dia akn belikan tuk aku..bile jumpa baru sekaligus dia bg..hurmm..thanxs sis!! mungkin ade yg xtau..walau dia bukan lg boss aku tp dia ibarat my sis..hubungan kami x penah putus..teknologi kan canggih..
sharing is caring..ahaksss..

nih bingkisan mms dr dia di pagi aidil adha..
~cik hjh salmah jopri~

raye ke2
menu: mihun sup..besa la sbb ade lebehan tulang2 n daging ape lagi..ada saja la menu tambahan..
makjang dekat umah wat nasik daging..hurmm sedap...rezeki lagi..
cian aBear ku tersadai patah kaki di bilik kurungan nya..keta nya jugak tiba2 stuck sebaik saje masuk tol alor star..aduhai..hari keta meragam ker?? aku uruskan keta n dia dulu..aku ajak ke umah dia xnak..mujur bengkel yg slalu aku pegi tu dah buka..kalu x puas jugak la berpusing mcm maksu smalam..pas zohor skali adik kami ke pc fair..ade brg nk carik..then sempat plak rembat 1-2 baju hehehee..thanxs be!
cousin aku huda balik kg kejap tuk amek baju kawen dia tempah pd kaklong..hurmm..mlm kami bincang sikit2 apa yg patot tuk majlis dia nti...pastinye aku akan tahan tinge time majlisnye nti..
huda adalah cousin yg sebaya ngan aku n kami mmg close...dari dulu kami mmg share mcm2..smpai kan penah kami janji nk tugether2 married..tp xpe la dah jodoh dia dulu..sedey la plak aku..uhuuu..xpe kalo saing sape lak nk tlg huda kan...hehee nti turn aku plak..bile ehhh..
aBear..jawab..jawab..

pic..hurmm ade ker..rasenye kali neh x der plak aku snap2 ntah cam xder prasaan jerkk..uhuu next time maybe..
Hurmm ukey la nk update blog 1 lg plak...

x lewat lagikan nk ucap....
SaLaM aiDiL aDHa...selamat hari raye kurBan..berkurBan ape saja... ;)

[T.A.M.A.T]

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...