"Everything Begins fRom HeRe..."

9.11.11

.:: Menjelang Hari Yang-10 ::.




Kelu..sedih bercampur aduk dalam satu rasa
kenapa???

menghitung detik 10 hari

makanya dihari ke 11 
aku bukan lagi tanggungan abah
bukan lagi jagaan bunda
berat bebanan yang di junjung 
yang di galas
sejak dari aku dilahirkan
keluh kesah dihati kalian
menatang aku bagai simbahan air mawar yang mewangi
sebak tiada terkata
emak abah
kalian terbaik buatku

duhai ibu 
yang mengandungkan aku
yang melahirkan aku
yang membesarkan aku
yang sabar dengan karenah ku
maaf diri anakmu ini
ampunkan segala dosa
segala kegurisan dihatimu
halalkan makan minum ku
hatta titisan air susu darimu 
yang penah menghilangkan kering ditekakku ini

duhai abah
yang berhempas pulas
yang memerahkan keringat 
yang membanting tulang empat keratmu itu
yang menahan perut 
yang membakar diri di perit sinar mentari
apa saja abah lakukan 
demi anakmu
abah, ampunkan anakmu
andai abah pernah terguris
pernah terluka
pernah terkilan
andai berat beban dosa yang abah tanggung selama ini
ampun kan semuanya

alhamdulillah hingga ke hari ini
anak mu cukup bekalan ilmu yang diberikan
mak, abah 
dah sempurnakan semuanya
mak, abah 
dah berikan yang terbaik
hingga ke usai ini..
.
.
.
.
menjelang hari kesepuluh dari saat ini
maka
beban dipikul abah, mak
akan terlerai
hak milik mu kini bertukar ganti
berpindah pemilikan
kepada
insan lain untuk dipikul
insan yang bergelar suami
moga amanahmu ini tidak disia-siakan
moga amanahmu ini ditatang seperti kalian menjagaku

abah, mak
moga dengan ini akan meringankan lagi tanggungjawab kalian
yang dikendong selama ini
sebak dihati aku mengenangkan itu nanti

maka bermulalah satu prasa yang baru dalam hidupku
melangkah ke alam seperti kalian

mak, abah
Insyaallah...ini bukanlah bererti aku tidak lagi milik kalian
ini bukan bererti ikatan terlerai
kalian tetap dihatiku selamanya
sayang mak 
sayang abah


**duhai bakal pemilikku
dengan penuh harapan dan iringan doa
moga amanah kedua ibu & bapa ku yang telah diserahkan kepadamu
tidak disia-siakan
bimbinglah aku ke arah yang diredhaiNYA~


END


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...