"Everything Begins fRom HeRe..."

26.1.11

.:: Dia Tunjang Saya ::.

Dia tidak byk bercakap, dia sangat tegas tp dia sangat penyayang..cuma tidak diluahkan dan paparkan secara langsung..itulah tunjang saya! Sedaya dia akan korbankan utk pohon-pohon dan dahan-dahan yang berpaut padanya..apa saja dilakukan untuk menyuburkan akar tunjangnya agar pohon dan dahan itu segar bugar..sekali datang si unggas menempel di situ pasti dijentik kencang terpelanting jauh.. Walaupun dia tidak seperti si tunjang-tunjang lain namun saya tetap faham dia.. Di suntiknya imun daya tahan pada pohon dan dahannya agar kuat dan utuh jika di landa ribut. Itulah tunjang saya!
.
Malah saat taufan melanda kami..dia tetap kuat mengheret dan melindungi pohon-pohon dan dahan-dahannya yang hampir patah dan mula rapuh dek taufan tersebut. Dipulihkan disembuhkan kembali oleh sang tunjang agar pohon dan dahannya kembali gah walau tidak seperti asalnya.... Terima kasih cinta!
.
Kini..saat ini si tunjang sedang berperang dalam dirinya mempertahankan akar yang seakan mula mereput didalamnya..ya mereput akibat racun yang dihadiahkan oleh sang unggas parasit yang busuk hati. Akibat itu si pohon dan dahan-dahannya juga merasai akan kesakitan itu..malah dahan yang paling hampir dengannya saat itu juga terkena akan tempias racun itu... Jahat sungguh si busuk hati itu..kamu lupakah siapa Tuhan mu..lupakah kamu akan balasan yang bakal kamu terima atas apa yang kamu lakukan ini.. kamu tahu saat kami jatuh, kamu racun akar tunjang saya itu..kejam sungguh kamu..jangan nanti kamu pula menjadi mainan syaitan yang bertuankan kamu itu sudahlah...kembalilah kamu pada Tuhan Pencipta sekelian alam! wahai sang unggas-unggas yang menjadi parasit yang busuk hati, pergilah kamu pulang kepada tuanmu..kami bukan tempat utk kamu menumpang..kami tiada ruang lagi utk kamu-kamu semua...


**owez pray for u..saya sayang kamu, kamu cinta hati saya..

.
eNd

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...