"Everything Begins fRom HeRe..."

17.2.11

.::Di sini ada haNTu ::.

Sini Ada Hantu

Hujung minggu yang lepas masih sempat sy & incik BeNny sy menjengah ke gSc tuk tgk m0vie terbaru..n i choose this ~ disini ada hantu..mula ditanyangkan pada 10 Februari 2011.. Da tgk trailer dia cam best jerk... Kasihan incik BeN sy kepenatan bL0m ilang kesibukan tugas n baru pulang dr k0nv0i grup nye ke Bent0ng.. TQ dear.. back t0 topiC..

citer nye best..gabungan 3 in 1 ehee.. dalam genre seram, misteri dan ngeri. Arahan James Lee yang sama penah mengarah filem Histeria satu tika dulu..

--> knape saya cakap 3 in 1?
--> sebab dalam citer neh merangkumi 3 cerita hantu yang kire popular la kat Malaysia neh.. iaitu hantu pokok pisang, hantu nombor ekor dan hantu jepun... Jalan citer dia pun sangat menarik.. bermula dgn....

" Rama seorang penyelia yang mencari pemandu untuk penghantaran di luar kawasan bandar di saat-saat akhir. Dia berjaya mendapatkan Ah Meng dan Bakri untuk melaksanakan tugas itu dengan bayaran tambahan untuk kerja lebih masa itu.

Mereka perlu menghantar sebuah keranda kayu yang besar untuk seorang pelanggan Cina tepat pada masanya. Mereka berdua menggunakan van melalui highway yang agak sunyi.

Semasa perjalanan, radio dalam van mereka rosak. Untuk menghilangkan kebosanan semasa memandu mereka mula bercerita tentang kisah-kisah hantu dan seram yang benar-benar berlaku.
Sini Ada Hantu
Bakri mula bercerita tentang Hantu Pokok Pisang yang berlaku dikampungnya. Bagi Cina pula, hantu yang melibatkan lelaki pergi ke kubur untuk sembahyang bagi mendapatkan nombor ekor.

Ketiga adalah hantu Jepun di hostel di mana para pelajar selalu ternampak hantu-hantu Jepun ini berkawad. Akhir sekali adalah hantu India yang memburu dua watak protagonis iaitu pemandu yang menceritakan ketiga-tiga kisah hantu tadi......"


Tuk mengetahui kisah selanjutnyer m0h ramai2 gi tgk filem neh..eheee j0m j0m...

k chow...

[eNd]




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...