"Everything Begins fRom HeRe..."

8.9.09

.::inviTaTioN berbuke bersama Tuanku::.

wallah...arineh 17Ramadhan

bertuah rasernyer badan ini arineh...dapat jemputan majlis berbuka puasa bersama Tuanku Sultan & Sultanah Kedah di Istana Anak Bukit {Baby Hill CasTLe} ..

seramai 500 jemputan hadir, antara tetamu yg terlibat ada wakil2 dari agensi sektor kerajaan di kedah, kerabat2,ketua2 jabatan, wakil2 ipt di kedah. aku,k.mas,k.ilah adalah wakil dr JPNKedah..
huhuuu berbesarhati btul aku menghadirinya..

aku smpai depan gerbang istana jam 6.30ptg, pintu gerbang yang tersergam indah itu yg sentiasa ditutup setiap ari terbuka luas pd ptgnya..aku terus masuk ke perkarangan istana. disetiap simpang ader abg pacak {polis trafik} yg guide arah harus di tuju.. parking masih byk 0 time aku smpai tu..huhh tgk yg hadir tuh sumer segak2 bergaya yg lelakinya siap berbaju melayu bersampin dan songkok..yg perempuan pun x kalah.leka aku memerhati sementara menunggu 2 lg rakan aku smpai. jam 7ptg kami melangkah masuk ke bangunan istana yg menempatkan dewan2 istiadat serta majlis keramaian..
melangkah masuk dewan..huhhh berdebar plak tibe2..
kami dihantar oleh penyambut tamu ke meja paling hadapan sebelah sisi kiri tempat santapan tuanku..huhh biler duk dpn skali neh..paham2 la konfem makan sumer kontrol maaa..hehehe
menu ptg tuh..bubur lambuk, nasi ulam, sayur keladi,sayur campur & 4 jenis kueh serta air bandung + cincau. aku x la terkejut sgt tgk menu simple tuh..sbb aku mmg dah sedia maklum dr awal lg yg Tuanku sultan dah keluarga hanya makan makanan yg ringan ketika berbuka, kemudian mereka akan makan yg berkuah supper time n time bersahur baru tuanku makan makanan yg berat sperti nasi..info tuh aku dpt dr abg spupu aku yg keje sebagai chef tuk sultan di istana. k.mas dah mule berbisik bahawa x selara nk mkn..tp aku paksa gak soh mkn sbb dia tu berbadan 2.
5minit sblom berbuka tuanku sultan,sultanah,puteri shafinaz[anakanda sultan], tohpuan kedah dan kerabat besar pun smpai..mmg pandai dia timing masa..20minit selepas azan, time tuh sumer jemputan sedang enak mnjamu selera ada plak annoucment bahawa tuanku sultan berbesar hati tuk sama2 berjamaah solat maghrib,isyak seterusnya bertarawih 8rakaat bersama para jemputan..sejerus abes je annouc tuanku dah bangun tuk melangkah ke dewan solat.
hadirin pun turut seta ke dewan..tp ader gak yg dduk blik tuk smbung mkn tp x ramai la :D

pasal makan...aku no komen..hehee

pic aku akn upload kemudian..tu pun pic suri2 tau...yelah mjlis mcm tuh susah nk snap pic..yg ader tu pun curi2 snap..hehehe



[T.A.M.A.T]




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...