"Everything Begins fRom HeRe..."

11.1.10

.::kezuTan mengGumBirakan::.


masih boleh dikira sedang bertatih lg di tahun baru ini.
antara yg harapan utk aku bg thn ini yg juga adalah doa aku semperna awal Muharam yg lalu...
~aku ingin bertemu @ seboleh-bolehnya dpt berhubung kembali dgn teman lama yg dah terlost contact time aku amik Dip kt ganu dulu [adah,atie,radziah,shiela,k.ct,miey,ayie,ema,ecah,ejat], geng2 JL, anak2 buah PKn aku, abg Junaidi, kak yun[aku dah lama carik kamu], kak lynn[mak aku jugak riNDu ko], Nafiz naWi [aku masiH tunggu kamu pulang], ayiPsweeT [mmg sweet sgt mengenali kamu], sani n family & sahabat lain yg tiba2 menghilang..

Alhamdulillah hingga tarikh ini, 11 januari 2010 (110110) hurmmm nice number gak kan...
aku dah mendapat 3 kejutan...sgt2 surpire bg aku..

04jan2010 [6.35pm]
masih dipejabat, hp berbunyi..tgk no..xkenal..mule2 cam mls nk jwb sbb kdg2 kontraktor2 je slalu call..tp ntah terdetik nk pick up..dgr suara perempuan bg salam..cam skema sket..
"neh cik shuhaila Khalid ker?" huhh lam ati aku operator mana la plak neh...
bile aku tanye neh..dia cam susah nk jelas kan..tp suara tu cam aku knal..bile dia ckp from selatan semenanjung,dulu kita blaja d tganu..huhuuu aku da dpt tgkap milik siapakah suara lunak itu..ct radziah kan? soal aku..waaa hepi kemain lg hamba melompat sekejap..mcm nk nangis..Dia Maha Mendengar suara hati aku.. hampir 45 min kami berborak..hepi sesangat..amin dah ketemu sorg sahabat aku yg dah pun bergelar puan..maaf yea x dpt hadir undangan kamu..Insyaallah dengan izin moga2 kita bersua nti.

11jan2010 [11.14am]
sedang rancak bekerja..lg skali terkejut ngan panggilan no x dikenali tp mcm specel jer tgk no ni..
slow je aku pick up..sengaja aku diam nk dengar suara disana..
"helo..it's ann..err iela?" aku mmg terkejut sgt time tu..ann..tibe2 teringat kan seseorg...
slow aku jwb "yap iela here.." speking la konon.. then bila dia bersuara lg.. "hepi advance in besday rehann" aku mmg tergamam saat tuh dlm hati berkata benarkah ape yg aku dgr neh... "suhaila..ayip cni, hw r u? igt lg azrip?" trully time tuh airmata aku bergenang fuhhh giler surprise! Ya Allah terkejut sgt ayip call..masakan aku lupa pada kamu ayip,azrip kalip.. kuantan..arwah ibu mu..mama[ibu tiri kamu]..papa..airforce...semua tu masih segar dlm igtan aku...lama aku mencari kamu.rehann..hanya ayip n sani yg guna panggilan tu..ayip yg bg nama tu..ada cerita dictu. kadang kala marah pada kamu sebab kehilangan..tp aku kagum dgn kamu..setiap tahun pasti aku terima kad ucapan dihari lahir aku dr kamu..tp kamu x penah nyatakan dimana kamu berada.. puas kau mencari, 9 tahun bukan sekejap (2001-2010) kamu tahu..kad2 yg kamu kirim pd aku masih aku simpan..syukur sgt Dia membawa kamu kembali pada aku...ya td mmg ada sikit marah pd kamu ayip..marah geram sbb tindakan kamu..tp lenyap sudah...rupanya terlalu byk yg mengejar diri kamu..kini aku paham dan akan cuba lebey paham..kita masih teman kan...masih tertanya2 dr mana kamu dpt no hp ku..Al-Fatihah tuk arwah pakcik Kalip [papa ayip] aku juga knal rapat ngan papanya dulu.ayip kamu jgn hilang lg ya..aku perlu kenalkan seseorg pd kamu...
Ya Allah Kau Maha Mendengar Kau Maha Berkuasa...Syukur x terhingga..ayip telah kau bawa semula pd ku..doa ku moga Muhammad Nafiz dalam keadaan sejahtera..Amin..


11jan2010 [8.56pm]
lg kejutan...dpt sms dr sorg kwn yg juga tiba2 tenggelam...dah la nun jauh di sabah..kenal secara x sgaja..ally,seorg yg beragama kristian, juga rapat dgn paderi serta turut bermain muzik utk keramaian di gereja...dulu dia penah bkata pd aku..aku telah menarik minatnya terhadap Islam..ntah aku x sedar cemana dia blh kata camtu..tp aku x punya ilmu yg penuh tuk mengheretnya...aku sekadar menghadiahkan buku2 agama yg mudha dia pahami...bila dia menyatakan utk ke semenanjung kerana aku dan juga ingin memeluk islam kerana aku..berat rasa bahu aku pikul..mak pinta aku bilang pd dia supaya perbetulkan niat dia ingin memeluk Islam...lantas dia terus menghilang..sms terakhir dia bilang aku x sudi terima dia...
tibe2 mlm neh dpt sms dr dia..agak terkejut..tp tenang dan sgt hepi aku bila dia menyatakan dia dah pun memeluk Islam. sedang belajar ugama skrg dan dah pun berkahwin dengan wanita yg bergelar ustazah muda kini di labuan...Amin..utk kamu Ally aku doakan moga dipermudahkan urusan kamu dan hidayah drNya..


moga hingga berakhir tahun ini aku dpt menghubungi semula mereka2 yg telah ter lost contact..Insyaallah...


nota kaki: *moga kalian x hilang lg yea...


[T.A.M.A.T]

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...